برای مطالعات بیشتر به سایتهای مفید زیل مراجعه شود.
خلاصه
1- آنچه در قرآن آمده است تحریم ازدواج موقت است.
2- جامعه عصر پیامبر صلی الله علیه وسلم از نکاح موقت عاری بوده است جز در جنگ خیبر که پیامبر صلی الله علیه وسلم سه روز آنرا مباح کردند.
3- صحابه از جمله علی بن ابی طالب و ابن عباس بر تحریم آن اجماع نمود آند.
4- فقهاء امت واهل بیت که نه خودشان ونه فرزندانشان از نکاح متعه نداشتن بر حرمت آن اجماع دارند.
نکاح متعه در سالهای اولیه تاریخ اسلام در مکه حرام شد و تحریم آن تا روز قیامت ادمه دارد و جز شک وشبه و روایات دروغ دلیلی بر مباح بودن آن وجود ندارد.امام رضا علیه السلام می فرماید: هر گاه مردمان به گناهان بی سابقه روی اورند به بلاهای بی سابقه گرفتار می شوند. والسلام
ای محقیق شما که ازنیروخاصی برای ادامه دادن برهرمطلب دلخواه تان هستید.
نظرات شما عزیزان:
.: Weblog Themes By Pichak :.